Mariska Wetzels en Remy Sleijpen bezoeken CDA-Voerendaal

Volgend op het officiële deel van onze Algemene ledenvergadering op 6 februari jl. waren in het kader van de a.s. Provinciale Staten verkiezingen en Waterschapsverkiezingen op 20 maart a.s., 2 sprekers uitgenodigd. T.w. Remy Sleijpen: Lijsttrekker voor Waterbelang Parkstad. Mariska Wetzels: Staand op plaats 2, achter Ger Koopmans, op de CDA lijst Zuid voor de Provinciale Statenverkiezingen.

Remy startte met in het kort een toelichting te geven over het werk en het toenemend belang van het Waterschap. Een breed palet aan taken, waarbij duidelijk is dat de problematiek in Noord en Midden Limburg wezenlijk verschilt van de taken in Zuid Limburg.
In Noord Limburg gaat het vooral om de regulering van het grondwater.
In Zuid Limburg vooral de afstroom en een goed regulering van de waterstromen.
Mariska gaf in het kort een inkijkje in het werk van de Provinciale Staten.

Remy Sleijpen op bezoek bij het CDA-Voerendaal

Deze keer doen er door de versnippering in het politieke landschap een aantal nieuwe partijen mee. Niet bevorderlijk voor een adequaat en constructief besturen.
Het werk binnen de provinciale Staten is vooral van belang als tussenpartij en verbinder tussen Gemeenten en Landelijke overheid.
Zij zal naast Frans Blank, onze eigen Voerendaalse kandidaat op plaats 22, onze kandidaat zijn waarvoor wij vooral campagne gaan voeren.
Hiervoor zal een plan de campagne opgesteld worden, waarvoor alle leden benaderd zullen worden.
Natuurlijk wensen wij hun beiden veel succes en een mooie uitslag op 20 maart toe.

Ellie Franssen-Muijtjens